Μελετώντας όμορφα

Τα φοιτητικά χρόνια, πέρα από τα προφανή οφέλη, μου κληροδότησαν κι ένα ακόμα,σημαντικό αρκετά. Το να μάθω καλύτερα τον εαυτό μου όσον αφορά στο πώς πρέπει να μελετώ. Πιστεύω δε, πως τα πανεπιστήμια, πέρα από τις γνώσεις, μας δείχνουν μια δεξιότητα σημαντική, αυτή του να τα βγάζουμε πέρα με έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών. Σας παραθέτω, λοιπόν, μερικές συμβουλές που είτε εγώ προσωπικά τηρώ, είτε έχω ακούσει από διάφορους ειδικούς. Μήπως υπάρχει ο τρόπος να μετατρέψουμε την ώρα της μελέτης, σε μια ώρα “χαλάρωσής” του παιδιού , σε μια ώρα “δική του”;

Το τιμώμενο μέλος

Είναι σημαντικό να αισθανθεί το παιδί πως όλα τα μέλη της οικογένειας, ειδικά αν υπάρχουν μικρότερα αδερφάκια, σέβονται και θεωρούν ιερή την ώρα της μελέτης. Σβήνουμε τηλεόραση, ραδιόφωνο, υπολογιστές σε κοντινή απόσταση, και κάθε συσκευή που μπορεί να αποτελέσει πηγή διάσπασης της προσοχής. Έτσι, ξεκινώντας από τους γονείς, το παιδί δεν θεωρεί τη μελέτη ως μια δουλειά που απλώς πρέπει να “ξεπετάξει” ,αλλά ως κάτι σοβαρό.

Κάνουμε χατήρια

Αν είναι να τα κάνουμε, ας τα κάνουμε την ώρα του διαβάσματος! Συμφωνούμε με το παιδί, πως την ώρα εκείνη, μπορεί να απαιτήσει το αγαπημένο του ρόφημα, φέρει ειπείν. Ένα τσάι ή μια ζεστή σοκολάτα, μπορεί να γίνει πολύ καλή παρέα!

Το γραφείο 

Για τους οπτικούς τύπους μαθητών, έχει σημασία το γραφείο να είναι καθαρό, χωρίς περιττά αντικείμενα ή στοίβες βιβλίων και φωτοτυπιών. Έτσι, τα μάτια μεταφέρουν την πληροφορία πως πρέπει να συγκεντρωθούμε σε αυτό που βρίσκεται μπροστά μας. Επιπλέον, το παιδί δεν πελαγώνει και δεν απελπίζεται με τα όσα έχει να κάνει.

Λίστες και πολύχρωμα χαρτάκια

Φτιάξτε μαζί μια λίστα με υποχρεώσεις, από την οποία θα σβήνει κάθε φορά αυτό που ολοκλήρωσε. Οι οπτικοί μαθητές αγαπούν τις λίστες!

Η μαμά από δίπλα; 

Πολλοί μαθητές, έχουν ανάγκη τη συντροφιά και την ασφάλεια της παρουσίας κάποιου ενήλικα δίπλα τους. Μπορούμε να ενισχύσουμε την ανεξαρτησία τους, ενθαρρύνοντάς τα να ξεκινήσουν και λέγοντας πως θα επανέλθουμε σε λίγα λεπτά. “Ξεκίνα την αντιγραφή σου, εγώ ρίχνω μια ματιά στο φαγητό κι έρχομαι”  μπορούμε να πούμε διπλωματικά σκεπτόμενοι !

Σταθερή ώρα έναρξης 

Πάντα θα επιδιώξουν λίγη ώρα ακόμη στο τάμπλετ, πριν ξεκινήσει η μελέτη. Γιαυτό, έχουμε συμφωνήσει μια ώρα συγκεκριμένη που ξεκινά η δουλειά. Και την τηρούμε!

Όχι εντάσεις !

Αποφεύγουμε την ένταση πριν τη μελέτη. Κανένα μυαλό, είτε ενήλικο είτε ανήλικο, δεν μπορεί να δουλέψει σωστά αν έχει προηγηθεί ένας καβγάς ή ακόμη και μια συζήτηση που προκάλεσε αναστάτωση. Μπορούμε, μάλιστα, να εξηγήσουμε στο παιδί μας πως θα συζητηθεί αργότερα το οποιοδήποτε θέμα, διότι θέλουμε να μη διαταραχθεί η μελέτη του.

Ξεκινάμε από τα εύκολα 

Έτσι παίρνουμε φόρα για τα πιο απαιτητικά. Ωστόσο, πολλούς τους βοηθά το αντίστροφο, αλλά εξαρτάται από την προθυμία του παιδιού.

Πώς κυλά η ώρα! 

Αν το παιδί μας χρειάζεται να “προπονηθεί” με την έννοια του χρόνου, ειδικά αν είναι μικρής ηλικίας, του βάζουμε το χρονικό όριο, πάντα με παιχνιδιάρικη διάθεση, όχι πιεστικά , φυσικά! “Μέχρι ο μεγάλος δείκτης να πάει στο 12,πρέπει να έχουμε τελειώσει την αντιγραφή”

 

Δεν απαντάμε απλόχερα σε όλα! 

Προσφέρουμε τη βοήθειά μας, μα όχι εκεί που δε χρειάζεται ! Ειδικά στα βιβλία των αγγλικών, όλες οι ασκήσεις ξεκινούν με ένα παράδειγμα. Προτρέπουμε το παιδί να το κοιτάξει και να μπει μόνο του στο νόημα της άσκησης.

Διορθώνουμε; 

Αποφεύγουμε το ρόλο του διορθωτή. Κυρίως, επειδή αλλιώτικα θα το εξηγήσουμε εμείς και αλλιώτικα ο εκπαιδευτικός, αλλά κι επειδή, αφαιρούμε από τον μαθητή την αγωνία να δει αν έκανε σωστά τις ασκήσεις του κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Πολλοί μαθητές αφαιρούνται την ώρα που τσεκάρονται οι ασκήσεις, λέγοντας πως έχουν ήδη διορθωθεί στο σπίτι από τους γονείς.

Μετά τη μελέτη

Όταν τελειώσει η μελέτη , δίνουμε απλόχερα την αγκαλιά και τα χάδια μας. Μια μικρή μάχη μόλις κερδήθηκε!

Αξιολογήστε το παιδί με βάση την απόσταση που έχει διανύσει. Δηλαδή, αν ένα παιδάκι δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί για πάνω από 5 λεπτά, και βλέπουμε πως τώρα αφοσιώνεται στη μελέτη του πιο έντονα, ας αγνοήσουμε για λίγο το πού θα θέλαμε να έχει φτάσει  κι ας εκτιμήσουμε τη διαδρομή που έχει καταφέρει.

Παίξτε μαζί ένα επιτραπέζιο, βγείτε μαζί για περπάτημα, βγάλτε το σκυλάκι σας βόλτα, όταν τελειώσει το διάβασμα. Έτσι το παιδί θα συνδέσει το ότι έφερε εις πέρας τη δουλειά του, με ποιοτικό χρόνο μαζί σας. Θα επιδιώκει να απολαμβάνει τη στιγμή αυτή όσο γίνεται συχνότερα! 

 

To Top