Το ξεκίνημά τους ( τάξεις prejunior – A junior – B junior )

Πρωτίστης σημασίας στόχο όσον αφορά στους μικρούς μας μαθητές αποτελεί η πρώτη επαφή με την ξένη γλώσσα να είναι στα μάτια τους φιλική, όχι συνδεδεμένη με το συναίσθημα μιας ανυπόφορης υποχρέωσης! Πρέπει, εξάλλου να θυμόμαστε πως στο δικό τους μυαλό, η εκμάθηση της ξένης γλώσσας φαντάζει μια καινούρια εμπειρία, αρκετά δυσκολότερη του σχολείου.

Παράδοση:

Μετά τα πρώτα μαθήματα, οφείλουμε να έχουμε μια πρώτη εικόνα για            τον μαθησιακό τύπο του κάθε μαθητή μας, ώστε να προσαρμόζουμε τον τρόπο διδασκαλίας μας σε αυτόν .

Η χρήση του διαδραστικού πίνακα είναι απαραίτητη, σε συνδυασμό με το βιβλίο και δραστηριότητες που ‘ξυπνούν’ το ενδιαφέρον και στις οποίες ‘εμπλέκεται’ και ο μαθητής ( κι όχι παράδοση του μαθήματος με μηδενική συμμετοχή του μαθητή, ο οποίος απλά ακούει).

Η παράδοση της καινούριας ύλης γίνεται πάντα βάσει της ‘καμπύλης μάθησης’ ( η καινούρια ύλη πάντα παρουσιάζεται στα πρώτα 15 λεπτά της διδακτικής ώρας )

Δουλειά στο σπίτι:

Ενθάρρυνση των μαθητών να μελετούν μόνοι τους στο σπίτι, καθώς θεωρούμε απαραίτητο να καλλιεργείται από την πρώτη γνωριμία η υπευθυνότητα και η συνέπεια, αλλά και η ανεξαρτησία. Στο τέλος του κάθε μαθήματος, οι μαθητές μας γνωρίζουν ακριβώς πώς να μελετήσουν για το επόμενο μάθημα χωρίς τη βοήθεια γονέα ή κηδεμόνα. ( Ωστόσο, μέσα από το τετράδιο επικοινωνίας, μπορούν να τσεκάρουν οι γονείς ή κηδεμόνες αν το παιδί έχει κάνει όσα του έχουν ζητηθεί. ) Τα λεπτά της διδακτικής μας ώρας αξιοποιούνται στο 100%, κι έτσι οι εργασίες που τους αναθέτουμε δεν καλύπτουν ύλη που δεν προλάβαμε, αλλά ‘φρεσκάρουν’. Απαραίτητο, πλέον, εργαλείο του μαθητή στο σπίτι, το ηλεκτρονικό βιβλίο, το οποίο συνιστούμε να χρησιμοποιούν καθημερινά.

 Διδακτικό υλικό:

  • Τα βιβλία μας επιλέγονται μετά από σκέψη και διεξοδική έρευνα, κι αυτό διότι μας ενδιαφέρει το περιεχόμενό τους να δίνει έμφαση σε αξίες όπως φιλία, αλληλεγγύη, περιβάλλον. Τα επιλεγμένα βιβλία μας κρατούν το ενδιαφέρον των μικρών μας μαθητών αμείωτο, βασισμένα στις πιο πρόσφατες παιδαγωγικές μελέτες και μεθόδους. Τα βιβλία μας μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς έχουν ολοκληρωθεί, γεγονός που απαιτεί εκ μέρους μας συνεχή παρακολούθηση της πορείας της ύλης και συντονισμό.

Τάξεις Α, Β και C

Στα επίπεδα αυτά, οι μαθητές αρχίζουν να εξοικειώνονται με την παραγωγή γραπτού λόγου και την άρτια προφορική συνεννόηση. Μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κείμενα εκτός του βιβλίου και να τα επεξεργαστούν. Η ‘βάση’ της γραμματικής έχει τεθεί ( Χρόνοι και λοιπά φαινόμενα ).

Οι μικροί μαθητές που ‘παραλάβαμε’ μπορούν να αποκτήσουν τις πρώτες τους πιστοποιήσεις και να βιώσουν τις πρώτες τους ‘ενέσεις’ αυτοπεποίθησης!

Τάξεις D, E, και B2

Οι ευέξαπτοι και, έφηβοι πια, μαθητές μας δεν είναι συνήθως και πολύ πρόθυμοι να μελετούν στο σπίτι! Ωστόσο, η μελέτη σε αυτά τα επίπεδα πρέπει να είναι τακτική και σταθερή, έστω μικρή σε διάρκεια.

Για το λόγο αυτό, θέλουμε να τους κρατάμε σε εγρήγορση κατά την ώρα της παράδοσης, όσο βρίσκονται στα χέρια μας, και στο διάστημα αυτό να αφομοιώσουν όσο περισσότερα γίνεται!

Οι πιστοποιήσεις απαιτούν προφορικές, ακουστικές, γραπτές δεξιότητες τις οποίες εξασκούμε μέσω των βιβλίων Practice Tests, αλλά πάντα η διδασκαλία μας εμπεριέχει και το γνωστό Coursebook, το οποίο είναι εμπλουτισμένο με εικόνες.

Έμφαση δίνεται και σε αυτό το επίπεδο στην εσωτερική ματιά του εαυτού των παιδιών. Οι έφηβοι στην ευάλωτη αυτή περίοδο, αναζητούν πρότυπα και αρέσκονται σε πληροφορίες που έχουν να κάνουν με την ψυχολογία τους. Εμπλουτίζουμε, λοιπόν, τη διδασκαλία με βίντεο, άρθρα και τεστ προσωπικότητας.

Δίνουμε μεγάλη προσοχή στην πολιτισμένη συμπεριφορά από εμάς προς τους μαθητές, αλλά και στις μεταξύ τους σχέσεις.

Τάξη Proficiency

Οι ώρες μελέτης είναι αρκετές, καθώς το λεξιλόγιο και η γραμματική ζητούν από τους μαθητές επιμονή στη λεπτομέρεια. Μην ξεχνάμε, όμως, πως οι μαθητές συνεχίζουν τις σπουδές τους σε αυτό το επίπεδο οικειοθελώς. Επομένως, η θέλησή τους είναι αυξημένη.

Το ‘ταξίδι’ μας τελειώνει..

Η εμπειρία αυτή θα είναι επιτυχημένη όχι μόνο αν οι μαθητές μας απέκτησαν το πολυπόθητο πτυχίο. Πιο πολύ, αν θυμούνται το σχολείο μας ως ένα μέρος όπου βρήκαν τη δύναμη και τη στήριξη που χρειάζονταν..

Νατάσσα & Έφη Γαρμπή

To Top